File not found
ANINEWS

Ekonomik krizin ortasında, Türkiye-Çin ilişkileri tek yönlü hale geldi

Ankara ve Pekin'in mali durumunun zayıflaması ve her iki ülkenin de ekonomik bir dönüş sağlamak için Orta Asya pazarında iş araması nedeniyle Türkiye ile Çin arasındaki bağlar neredeyse tek yönlü bir yol haline geldi.

Çin, Türkiye'deki Kuşak ve Yol Girişiminin (BRI) bir parçası olarak, Anadolu ile Gelibolu yarımadası arasındaki seyahat süresini sadece 6 dakikaya indiren önemli bir asma köprüyü tamamladı.

Şu anda yolculuk, bir saatlik bir feribot yolculuğu da dahil olmak üzere altı saat sürüyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya kıyılarını birbirine bağlayan Çanakkale'de inşa edilen 4.608 metrelik köprünün açılışını yaptı.

Politika Araştırma Grubu'na göre köprüye, Osmanlı İmparatorluğu'nun Birinci Dünya Savaşı sırasında İngiliz, Fransız ve Rus güçlerini başarıyla yendiği 1915 Çanakkale Savaşı'nın adını verdi.

Aslında köprünün kendisi, 1915 Çanakkale Köprüsü projesinin bir yan ürünü.

Genel Müdür Mustafa Tanrıverdi, "Proje, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanları, demiryollarını ve hava yollarını karayolu ulaşım sistemleriyle entegre ederek bu bölgelerdeki sanayilerin ihtiyaç duyduğu ekonomik kalkınmayı ve dengeli planlama ve yapılanmayı kolaylaştıracak" dedi.

Türk ve Güney Koreli müteahhitler köprüyü, Erdoğan'ın Çin'i demiryolları aracılığıyla Avrupa'ya bağlamaya yönelik bir İpek Yolu girişimi olan Orta Koridor (MC) Planını kolaylaştırmak için inşa ettiler. Türkiye ayrıca, pazarlarını genişletmek için bölgesinden çıkan demiryollarını Orta Asya'ya kadar uzatmaya da heveslidir.

Türkiye, yaklaşık yedi yıl önce Orta Koridor (MC) Planını BRI ile birleştirmek için bir Mutabakat Zaptı imzalayarak Çin'in Kuşak ve Yol Girişiminin (BRI) önemli bir parçası haline geldi. 2015 anlaşmasına göre Çin, özellikle petrol ve madencilik sektörlerinde altyapı girişimlerinin yanı sıra hızlandırılmış yatırımlar için kredi verdi.

Öte yandan Çin, kendi topraklarında rekor kıran bir asma köprü de inşa etti. Politika Araştırma Grubu'nun bildirdiğine göre, Lvzhijiang Köprüsü'nün kabloları, Yuxi Şehri ile Yunnan'daki Chuxiong Yi özerk bölgesini birbirine bağlıyor.

Yunnan, BRI'da bir ithalat ağıdır. Başkan Xi Jinping, Yunnan'ı daha iyi ekonomik bağlantı kurması gereken BRI'ye daha aktif olarak katılmaya çağırdı.

Yunnan ve Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN) ülkeleri arasındaki ticaret, Çin'in dış ticaretinin yaklaşık yüzde 41'ini oluşturuyor. Laos, Myanmar, Tayland ve Vietnam başlıca ticaret ortaklarıdır.

Türkiye ve Çin, karşılıklı çıkarları doğrultusunda İpek Yolu ticaret yolunu canlandırmak için işbirliği yapıyor.

Özellikle Türkiye, ekonomik bir toparlanma sağlamak için gözünü Orta Asya pazarına dikti. Ülke, 2018'den bu yana ekonomik bir krizin pençesinde. Bankalar ve şirketler Türkiye dışından o kadar çok borçlanıyor ki, Türkiye şu anda çok az tasarrufla veya hiç tasarruf etmeden en büyük cari hesap borçlarına sahip ülkelerden biri haline geldi.

Çin ekonomisi, Tayvan ve Hong Kong'dan Uygur Müslümanlarının insan haklarına kadar uzanan ihlalleri ve ayrıca COVID-19 yüzünden kötü bir şekilde sarsılırken, aynı zamanda ısırıyor.

Policy Research Group, ABD ve diğer Batılı ülkelerin Çinli şirketlere ve teknolojilere gizlilik sorunları nedeniyle yasak getirmesinin Pekin'in mali durumunun kötüleşmesine yol açtığını söyledi.

Bu kriz nedeniyle, Erdoğan hükümeti Çin'e daha fazla yatırım ve finansal varlık için baskı yapıyor. Ancak Çin karlı iş arıyor, ancak Türkiye'nin sunabileceği hiçbir şey yok.

Ancak Erdoğan hükümeti, Çin'de ezilen Müslüman kardeşlerini desteklemek için harekete geçmedi. Özenle sessiz kaldı. Bu, Türkiye-Çin ilişkilerinin, Yuan'ın kendisi stres altındayken ve hatta Çanakkale Köprüsü'nün açılmasıyla da neredeyse tek yönlü bir yol haline geldiğini gösteriyor.

Kaynak: https://www.aninews.in/news/world/asia/amid-economic-crisis-turkey-china-ties-become-one-way-street20220411062502/

Sorumluluk Reddi

Bu İnternet Sitesinde okuduğunuz, dinlediğiniz veya gördüğünüz her türlü içerik yalnızca bilgilendirme amacıyla hazırlanmıştır. www.yamanhacioglu.com.tr, çevirilerine yer alan bilgilerin doğru ve güncel olması konusunda büyük bir özen göstermektedir. Ancak; İnternet Sitesi veya içeriği ile ilgili herhangi bir sorumluluk kabul etmemektedir. Yani hususi olarak; İnternet Sitesi ve sunulan bilgilerin veya bağlantı verdiği içeriklerin kesinliği, eksiksizliği, yasalara uygunluğu, güncelliği, kullanılabilirliği veya doğruluğu ile ilgili herhangi bir sorumluluk üstlenmemektedir. www.yamanhacioglu.com.tr, bu İnternet Sitesinin kullanımının herhangi bir sorunu beraberinde getirmeyeceğini veya bağlantınızın kesilmeyeceğini de aynı şekilde temin etmemektedir.

Yapılan çevirilerde kişisel yorum bulunmamakla birlikte, çeviriyi yapan kişi küçük notlar düşmekte ve konu ile ilgili düzeltme gereksinimi duyulan noktalara dikkat çekmektedir.

Yorum yapabilmek için lütfen üye olunuz.